یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برنامه «صبح تازه» شبکه باران:

استان گیلان و شهر رشت نیازمند افزایش سرانه فضای فرهنگی است

دبیرکل- شبکه باران

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برنامه «صبح تازه» شبکه باران، گفت: استان گیلان علی الخصوص شهر رشت نیازمند افزایش سرانه فضای فرهنگی است؛ در کتابخانه مرکزی رشت که به زودی افتتاح می شود ۶۰ خدمت قابل ارائه است که سالن مطالعه تنها یکی از آن ها است.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برنامه «صبح تازه» شبکه باران، گفت: استان گیلان علی الخصوص شهر رشت نیازمند افزایش سرانه فضای فرهنگی است؛ در کتابخانه مرکزی رشت که به زودی به بهره برداری می رسد ۶۰ خدمت قابل ارائه است که سالن مطالعه تنها یکی از آن ها است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در برنامه «صبح تازه» شبکه باران در گفت‌گویی زنده هدف سفر خود به گیلان را پیگیری پروژه‌های موجود در استان، دیدار با کتابداران و ملاقات با مسئولین اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم کتابخانه مرکزی است، گفت: در جریان کامل روند پروژه هستم و این پروژه به‌زودی به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. پروژه کتابخانه مرکزی تقریباً تکمیل شده است؛ البته نواقصی دارد که پیگیر رفع این نواقص هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد: ما آماده پیگیری تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های مرکزی هستیم و در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این موضوع عنوان شد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان علی الخصوص شهر رشت نیازمند افزایش سرانه فضای فرهنگی است، تصریح کرد: ما تا ۶۰ خدمت می‌توانیم در کتابخانه مرکزی ارائه دهیم که سالن مطالعه تنها یک کار آن است.

رمضانی با بیان اینکه کتاب باید به مسئله و موضوع اصلی کشور تبدیل شود، اظهار کرد: آمارها در خصوص سرانه مطالعه متقن نیست، وضعیت کشور ما آنچنان بد نیست و مردم ما مراجعه به کتاب دارند.

وی گفت: به طور میانگین روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار کتاب از کتابخانه‌های عمومی کشور به امانت گرفته می‌شود؛ البته هنوز با آن چیزی که مطلوب و مورد نظر رهبر انقلاب است، فاصله داریم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دسترسی به کتاب را یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش سرانه مطالعه دانست و افزود: در چند سال اخیر کتابخانه‌های سیار کشور از ۱۰ باب به ۵۰ باب افزایش یافته است. کتابخانه‌های سیار نقش مهمی در افزایش عدالت در حوزه دسترسی به کتاب دارند.

رمضانی با تأکید بر اینکه برای افزایش سرانه مطالعه باید به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای کنیم، اظهار داشت: توسعه فرهنگ باید از سنین پایین شروع شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان اظهار داشت: هفت شهر در استان گیلان فاقد کتابخانه هستند که پیگیر احداث کتابخانه در این شهرها توسط دستگاه ها و تجهیز از سوی نهاد هستیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 6 =